Aloitin ompelukurssin tuossa joku viikko sitten ja kivaa on ollut joka maanantai-ilta :) Saan minäkin oppia ja varmuutta tehdä itse ja mikä kivointa, kurssilla pääsee huristamaan saumurilla, jollaista minulla ei  itsellä ole. Harkinnassa kyllä hankkia sellainen itsellekin, on se vain niin nopeaa ja näpsäkkää sillä huristaa menemään. Tässä muutamia vaatteita, mitä olen värkkäillyt omille tyttösilleni. Nämä ovat ensimmäisiä vaatteita, mitä ylipäätään olen koskaan ommellut, joten tällaista haparointia vielä, mutta ainakin tytöt tykkäävät ja se on pääasia!

Housut olen tehnyt itse, paita/tunika on äitini käsialaa. Tuon paidan äitini teki joskus jo syksyllä ja on yksi yksi tyttöjen lemppareita. Ihanan pehmeää veluuria. Näin sitten Eurokankaassa täsmälleen samaa sävyä punaista ja limeä veluuria, joten niistä syntyi housut. Housuja tein kaksin kappalein, kuten näitä paitojakin on. Nyt on molemmille tytöille keväisen väriset setit.

Ihan ensimmäinen tekemäni paita ja siinä "pupu"aplikaatio...Noh, kyllä tämä kotipaitana menee. Tällöin en ollut vielä ompelukurssilla ja paita kokonaan värkätty kasaan kotiompelukoneella eikä ole mitään mukavaa puuhaa venyvän ja paukkuvan trikoon kanssa...hermot meni...hmmm...muutaman kerran.

Nämä "maastikset" sitten ensimmäiset housut, mukavammat ommella kuin trikoo, napakkaa collegea. Näihin tuli Hello Kitty silitysmerkki, joka sitten ekassa pesussa lähti irti. no olkoon...

Hui miten kirkkaalta näyttää! Vaan reippaan kirkasta oranssia tämä luonnossakin on. Näihin on tekeillä kaveriksi ruskeasta collegesta kissapaita...siitä sitten kun se valmistuu :)

Sydänhousut, lainattu kuvausta varten tytön päältä ja tahrahan se siinä näkyy...Edessä sydän-aplikaatio, sama takana pepun kohdilla.

 

Tämmöisiä olen ahertanut nyt, tuntuu tosi kivalle ommella aina välillä kun on aikaa. Onneksi maanantaisin saan varastaa sen kolme tuntia ihan itselleni tuolla kurssilla, kotona se ei aina tahdo onnistua...Aina joku häiritsee ja keksii minulle ihan muuta puuhaa, höh!

Kesken on muutamia vaatteita ja jokusen yöpaidan olen tehnyt myös jo valmiiksi, niistä ei nyt kuvaa, taitavat olla hautautuneena pyykkivuoren alle...miten se pyykkivuorikin pääsee välillä kasvamaan niin valtavaksi????